Wegańskie placki – idealne na słodkie śniadanie
Total
14
Shares

Wegańska dieta jest coraz bardziej popularna. Wiele osób ceni sobie ją nie tylko ze względów ideologicznych, ale również smakowych. Dlatego postanowiliśmy wrzucić na bloga coś właśnie dla Was, Drodzy Weganie. A nie ma chyba lepszego eksperta od kuchni wegańskiej niż ktoś, kto zjadł na niej zęby 🙂

Początek listopada to czas, gdy głośno celebruje się wegański styl gotowania. Nie chodzi tu tylko o fakt, że 1 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Wegan. Po prostu jesień to okres, gdy fani wegańskiego odżywania mają swój czas. Stragany uginają się od przepięknych warzyw i owoców, które aż proszą się, by z nich stworzyć wymyślne dania. Do tego odrobina oliwy, trochę tofu, mnóstwo przypraw i kulinarne cudo gotowe! 🙂

Do tej pory na blogu nie było miejsca na potrawy wegańskie. A szkoda! Dlatego postanowiliśmy to zmienić, i to z pomocą naszej przyjaciółki, Uli, która od lat zachwyca nas swoimi pomysłami na stworzenie kolejnej kulinarnej, wegańskiej perełki. I mimo że od kilku lat dzieli nas kilka tysięcy kilometrów, nadal z radością wspominamy jej kuchenną twórczość.

Postanowiliśmy zaprosić Urszulkę do podzielenia się z Wami swoimi pomysłami. I tak dziś po raz pierwszy proponujemy na blogu coś wegańskiego – proste, a pyszne placuszki owsiano-bananowe, które będą idealną alternatywą dla buły na śniadanie.

Ok, teraz oddajemy pole naszej wegańskiej ekspertce 🙂

P.S. Jeśli interesuje Was kuchnia wegańska, zajrzyjcie po więcej inspiracji na profil Urszuli na Instagramie @vegankitchen_by_ula 🙂

Cześć!

Uwielbiam śniadania, które są smaczne i pożywne zarazem. Płatki owsiane jem codziennie: zazwyczaj w postaci owsianki, czasami w formie smoothie, ciasta lub placków. I właśnie przepisem na te ostatnie podzielę się dziś z wami.

Na śniadanie dla dwóch osób, potrzebujecie:

1 szklanka płatków owsianych

2-3 dojrzałe banany

2-3 łyżki mleka roślinnego

olej do smażenia

Do posypania/polania/posmarowania, w zależności od upodobań wybierzcie:

  • świeże owoce (np. borówki, maliny, truskawki, mango)
  • orzechy
  • nasiona
  • syrop klonowy/masło orzechowe/dżem

 

Sposób przygotowania:

Płatki zmielić na drobno. Banany rozdusić widelcem. Zmieszać oba składniki, dodać odrobinę mleka roślinnego. Ciasto powinno być gęste, klejące. Jeśli jest za gęste, dodajcie więcej mleka, jeśli za rzadkie – więcej płatków (mogą być całe, niekoniecznie zmielone).

Placki najlepiej smażyć na małej ilości oleju, na wolnym ogniu, pod przykryciem. Podajcie je z ulubionymi dodatkami. Smacznego!

Total
14
Shares